Yves Saint Laurent vraagt aandacht voor partnergeweld
Het bekende beauty-merk Yves Saint Laurent Beauty (YSL) vraagt met het programma Abuse is not love wereldwijd aandacht voor geweld en misbruik in partnerrelaties. In Nederland werken zij hiervoor samen met Blijf Groep.
YSL wil jongeren trainen in het herkennen van de signalen van een ongezonde relatie.
Om jongeren bewust te maken van partnergeweld heeft YSL de campagne 9 signs of abuse ontwikkeld: de negen waarschuwingssignalen van een ongezonde relatie. De campagne zal online en offline te zien zijn, via social media, dagbladen en tijdschriften, billboards, advertentie en inhoudelijke artikelen.
Verder organiseert Blijf Groep de komende twee jaar een YSL College Tour, een tour langs universiteiten, hogescholen en MBO’s om studenten en leerlingen bewust te maken van wat partnergeweld is en hoe je het kan herkennen.
“Het is een geweldige kans om samen met deze grote commerciële partij het onderwerp partnergeweld op de kaart te zetten. Zeker omdat zij doelgroepen kunnen bereiken die voor ons als hulpverlener niet zo makkelijk toegankelijk zijn," aldus Hanneke Bakker, bestuurder van Blijf Groep.
Het doel is om in de jaren 2021 – 2023 minimaal 2500 jongeren te bereiken met de YSL Beauty College Tour.