Campagne 'Mamaliefde en Papaliefde is'
Staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) heeft gisteren de campagne ‘Mamaliefde en Papaliefde is’ gelanceerd. De campagne richt zich op aanstaande ouders in een kwetsbare situatie. Het doel van de campagne is het verlagen van de drempel om met je zorgverlener over je zorgen te praten.
De campagne is ontwikkeld vanuit het programma Kansrijke Start.
Er is geen liefde zo sterk als die van een ouder voor een kind. En alles wat je voor je baby of kind doet komt voort uit die liefde. Dingen die vanzelfsprekend zijn, zoals elke dag knuffelen.
Maar ook dingen die niet makkelijk zijn, zoals je geld- of relatiezorgen bespreken. Zodat je hulp kan krijgen en je minder stress ervaart, wat weer goed is voor je kindje. Je doet het uit mamaliefde en papaliefde. Dat is de boodschap van de campagne.
De campagnemiddelen van ‘Mamaliefde en Papaliefde is’ bestaan uit video’s, posters, flyers en ervaringsverhalen die via een online toolkit ter beschikking worden gesteld. Professionals en organisaties die deelnemen aan lokale coalities kunnen deze middelen zelf inzetten, bijvoorbeeld in hun spreekkamer. Maar ook voor professionals die geen deel uit maken van een lokale coalitie kan deze toolkit behulpzaam zijn.
Aan tafel met Paul Blokhuis
In een interview op Kansrijkestart.nl vertelt staatssecretaris Paul Blokhuis over zijn betrokkenheid, de voortgang en borging van Kansrijke Start en over de campagne.