Goede beoordeling overheidscampagne huiselijk geweld en kindermishandeling
'Triest verhaal, duidelijke boodschap', zo beoordelen de kijkers de overheidscampagne rond huiselijk geweld en kindermishandeling. Volgens een campagnerapport van MeMo2 vindt driekwart van de kijkers de overheidsspot een duidelijke boodschap bevatten.
MeMo2 onderzocht de door Publicis gemaakte overheidscampagne, waarin vermoedens over huiselijk geweld en kindermishandeling onder de aandacht worden gebracht. Adformatie bericht hierover.
Geloofwaardigheid
"De sterke combinatie van emotionele factoren, sprekende beelden en muziek zorgen voor een hoge score op geloofwaardigheid en onderscheidenheid. De manier waarop de overheid de boodschap overbrengt, is duidelijk en past ook bij de overheid", aldus MeMo2.
Uit het campagnerapport blijkt verder dat de overheidsspot het publiek eigenlijk niks nieuws vertelt (24 procent). "Dat herkennen we", vertelt Martijn Janssen, persvoorlichter van het ministerie van VWS op de website Adformatie. "Mensen uit de directe omgeving van slachtoffers van huiselijk geweld vermoeden vaak dat er iets mis is. Toch blijkt uit onderzoek dat drie op de tien mensen hun vermoedens alleen met hun partner bespreken of dat ze hier helemaal niet over spreken. De campagne wil mensen daarom aansporen om een eerste stap te zetten bij vermoedens van huiselijk geweld en kindermishandeling."